Metropolitalne wiadomości

aktualności

Drugi dzień testów zewnętrznych Mevo 2.0 za nami. Odpowiadamy na najczęstsze pytania i uwagi użytkowników

Kolejny dzień testów Mevo za nami. Dziękujemy wszystkim, którzy pobierają aplikację i jeżdżą rowerami, a następnie dzielą się z nami wrażeniami i przekazują kolejne uwagi. Jesteśmy w stałym kontakcie z Operatorem, hiszpańską firmą City Bike Global, która jest odpowiedzialna za cały serwis dostępnej obecnie floty.

Jesteśmy świadomi pojawiających się błędów w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej. Hiszpański Operator, będąc w stałym kontakcie z nami, pracuje nad ich wyeliminowaniem. Jednocześnie zaznaczamy, że dopóki system nie będzie działał w pełni sprawnie, Obszar Metropolitalny - a co za tym idzie mieszkańcy - nie poniesie żadnych kosztów w związku z Mevo. City Bike Global płatność otrzymuje dopiero po miesiącu poprawnego funkcjonowania wszystkich elementów systemu.

Na wstępie jeszcze raz dziękujemy osobom testującym, ale jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, aby nie korzystać z Mevo przez cały dzień. Powtarzamy - to są testy. Pragniemy, aby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać z rowerów. Na ten moment nie planujemy zmian w zasadach testowania i nie przewidujemy ograniczeń czasowych. Liczymy na zdrowy rozsądek użytkowników. Dlatego też nie tylko prosimy o krótkie przejazdy (w końcu Mevo w założeniu jest tylko uzupełnieniem transportu publicznego, a nie jego zastępstwem), ale też o użytkowanie pojazdów zgodnie z regulaminem.

Niedopuszczalna jest jazda kilku osób na jednym rowerze Mevo czy przewożenie osób w koszyku. Dbajmy o wspólne dobro, którym są rowery metropolitalne, ale też o bezpieczeństwo swoje oraz innych uczestników ruchu. Tym bardziej że rowery są stosunkowo ciężkie - pamiętajmy o wydłużonej drodze hamowania (to nie karbonowa rama, która umożliwia niemal momentalne zatrzymanie się w miejscu) oraz zachowaniu szczególnej ostrożności, jak w przypadku jazdy autem.

Wiemy, że pojawia się szereg problemów. Rowery, które w teorii są dostępne, nie są możliwe do wypożyczenia z kilku powodów:

  • rozładowanej baterii roweru i braku aktualizacji jej poziomu w aplikacji mobilnej;
  • rozładowanej blokady o’lock w rowerze klasycznym, w związku z czym pojawi się komunikat “rower nie jest już dostępny na wycieczki”;
  • niepoprawnie oddanego roweru przez użytkownika - źle domkniętej blokady;
  • błędów systemowych, które wynikają z faktu, że jesteśmy na etapie testowym, a Operator - City Bike Global - nieustannie pracuje nad ich zniwelowaniem.

Problemy te nie występowały na etapie testów wewnętrznych, jednak wówczas udostępnionych było zaledwie 200 rowerów. Teraz na ulicach jest 1200 jednośladów, a do końca tygodnia pojawi się pełna zapowiadana liczba - 2100 w 16 gminach.

Na zdjęciu: rower Mevo | Fot: Konrad Kędzior

Przypomnijmy rozkład liczbowy w poszczególnych lokalizacjach. Do dyspozycji użytkowników w fazie testowej będzie 1600 “elektryków” i 500 “klasyków”. Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponowali odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi. W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 “elektryków” i 5 “klasyków”.

W przypadku Kartuz i Pucka, liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 “klasykami”. W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.

Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.

Zgłaszane są nam również trudności z dodzwonieniem się do Centrum Kontaktu. Minęły dwa dni testów, telefonów jest dużo, to prawda. Już zgłosiliśmy potrzebę zatrudnienia większej liczby osób w call center, aby jak najlepiej rozwiązywać problemy użytkowników rowerów. Warto pamiętać, że na ten moment, jeśli wszyscy konsultanci są zajęci, połączenie automatycznie jest kończone po trzech minutach oczekiwania.

Na zdjęciu: rower Mevo | Fot: Konrad Kędzior

Wiemy, że obszar działania systemu nie jest perfekcyjny (dzielnice są ucięte w połowie), ale Operator, czyli City Bike Global z Barcelony, cały czas to poprawia. Również nazwy i lokalizacje stacji nie są identyczne w aplikacji i na stronie projektu. Trwa weryfikacja i ich ujednolicanie.

Dostajemy także sygnały o trudnościach z dokończeniem rejestracji, ponieważ odrzuca kartę. W takim przypadku należy:

  • zamknąć apkę jako działającą w tle i uruchomić ponownie;
  • zadzwonić na infolinię banku upewniając się, czy nie jest to kwestia dodatkowych zabezpieczeń (u części użytkowników tu właśnie był problem).

Użytkownicy zwracają nam uwagę na brak relokacji rowerów czy brak dostępnych rowerów na stacjach. Nie ma obowiązku relokacji rowerów na każdą stację, one są tak naprawdę w nieustannym ruchu.Tym bardziej że jesteśmy w fazie testów, kiedy na ulicach 16 gmin pojawi się połowa floty docelowej. W związku z tym, trudno będzie zapełnić wszystkie 717 stacji pojazdami.

  • GIWK