Metropolitalne wiadomości

aktualności

WhizTalk – czyli jak w 17 znakach wyrazić myśl

Wyznać miłość, pozdrowić czy przekazać coś zabawnego – to kilka z wielu propozycji jakie oferuje WhizTalk PPNT Gdynia. Od poniedziałku do piątku w oknach biur Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia pojawiają się hasła, które mają uprzyjemnić dzień lub skłonić do refleksji. Przypominamy, jak się tam znalazły.

 

Na zdjęciu budynek PPNT

 

Zaczęło się 11 lat temu

Pretekstem do pierwszego napisu były urodziny agencji marketingowej Whizbrand w 2014 roku. Tego dnia jej pracownicy postanowili umieścić w oknach swojego biura na trzecim piętrze słowa – Miłego Dnia. Parkowa firma przez kolejne cztery lata wymyślała hasła, które widniały na szybach jej pokoi. Łącznie, dzięki kreatywności Whizbrand, powstało tysiąc napisów. Tysięczny i zarazem ostatni w 2018 roku, gdy marketingowcy opuścili parkowy inkubator. Wtedy tworzenie haseł przeniosło się na piąte piętro do biur PPNT Gdynia.

 

Na zdjęciu budynek PPNT z napisem HOP NA ROWER

 

W godzinach porannych, Zespół Komunikacji PPNT Gdynia układa hasła w oknach. Wykorzystuje w tym celu specjalny system mocowań, który zapewnia przyczepność liter do szyb. Zmianą w stosunku do pierwotnego WhizTalka jest to, że dzisiaj litery wykonane są z tworzywa sztucznego, a nie z kartonu. Dodajmy, że raz zapisane hasło nie może się powtórzyć. Dlatego wszystkie WhizTalki ewidencjonowane są według algorytmu, który pozwala na wyłuskanie ewentualnych nieprawidłowości.

 

Na zdjęciu pracownicy wieszający litery w oknach PPNT

 

- Dzisiejszy WhizTalk stał się jednym z symboli miasta. Na co dzień inspiruje przechodniów, umila im dzień, czasem skłania do refleksji, a w sytuacjach wyjątkowych jednoczy wokół ważnych dat czy wydarzeń. Wszystkie hasła są bacznie śledzone nie tylko przez mieszkańców, ale także odwiedzających Gdynię turystów. Wiemy o tym za sprawą feedbacku, jaki otrzymujemy od nich w mediach społecznościowych. Z uwagi na popularność WhizTalkowych haseł, trafiają do nas ich propozycje. Niektóre bardzo oryginalne, ponieważ WhizTalk pomagał już w nagłośnieniu kampanii charytatywnych, a nawet w oświadczynach – wyjaśnia Magdalena Malara-Świtońska z działu Rozwoju i Komunikacji PPNT Gdynia.

>>> Codzienna porcja haseł na Whiztalka jest dostępna tutaj.

Samo słowo „whiz” w języku angielskim oznacza świst i można je interpretować jako coś szybkiego i lekkiego. WhizTalk jest dostępny dla każdego, kto chciałby błysnąć kreatywnością. Pamiętajmy jednak, że swoją pomysłowość należy zamknąć w 17 znakach.

 

Na zdjęciu budynek PPNT z napisem WYMYŚL COŚ

 

Co możemy zrobić na WhizTalku

Właściwie ogranicza nas tylko wyobraźnia. Możemy coś zadedykować bliskiej osobie czy wyrazić siebie. Hasło może bawić lub skłaniać do refleksji. Najlepiej, jeśli skierowane jest do jak największej grupy odbiorców.

Pamiętajmy jednak o ograniczeniach. WhizTalk nie może być kontrowersyjny, zawierać treści politycznych czy religijnych. Dodajmy, że jest to też przestrzeń wolna od wulgaryzmów i reklam.

 

Na zdjęciu budynek PPNT z pytaniem WYJDZIESZ ZA MNIE?


Bez cienia wątpliwości możemy za pośrednictwem WhizTalka oświadczyć się ukochanej. Tak przed kilkoma laty zrobił mieszkaniec Gdyni zamawiając hasło – Wyjdziesz za mnie? – a następnie poprosił pod nim o rękę swoją partnerkę. Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że oświadczyny zostały przyjęte, a kolejnego dnia pojawiło się hasło – Powiedziała tak!

 

>>> Więcej na temat WhizTalka tutaj.

 

  • GIWK
  • MZK Wejherowo
  • Gdańskie Wodociągi
  • Grupa GPEC
  • Olivia Business Centre
  • Zakład Utylizacyjny
  • Energa
  • Inkubator Starter
  • GDANSK LECH WALESA AIRPORT
  • Rumia Invest
  • Związek Uczelni w Gdańsku im. Daniela Fahrenheita
  • Port Czystej Energii
  • Polsat Plus Arena Gdańsk
  • AQUA SOPOT